Cryoterapia

CRYOTERAPIA – HUIPPUKYLMÄ
– TURVALLISTA KYLMÄHOITOA KIPUIHIN

FYSIO 2000 tarjoaa Cryoterapiaa Helsingissä, Vantaalla ja Seinäjoella Pulssin toimipisteellä.

Cryoterapia, eli kylmäterapia perustuu kudoksen nopeaan ja hallittuun jäähdytykseen. Se on monipuolinen ja nopea hoito, joka muiden kylmähoitojen tapaan auttaa vammojen -ja tulehdusten hoidossa sekä vähentää turvotusta. Cryoterapia lisää elimistön omaa verenkiertoa ja lisää endorfiinien vapautumista. Siksi hoitomuoto lievittää myös erilaisia kiputiloja.

Huippukylmää on saatavana tietyn kehon alueen tai vamman paikallisena hoitona, sekä koko kehon cryoterapiahoitona.

Paikallista cryoterapiaa voidaan käyttää lähes missä tahansa kehon osassa. XºCRYO-hoitolaitteisto mahdollistaa paikallisen huippukylmähoidon suorittamisen ilman cryogeenisiä kaasuja. XºCRYO laitteella hoito on turvallista ja nopeaa. Suositeltu hoidon kesto on 1–3 minuuttia. Paikallinen cryoterapia auttaa helpottamaan liikkuvuusrajoituksia, minkä lisäksi se lievittää tulehduksia ja turvotusta esimerkiksi polvissa, nilkoissa, kyynärpäissä, ranteissa jne.

Koko kehon Cryoterapia altistaa koko kehon huippukylmälle ja hoitolämpötilat vaihtelevat miinus 110ºC: sta miinus 130ºC: iin lyhyen ajan. Suositeltu istunnon kesto on 2 minuuttia. Hoito tuottaa thermoshokin, johon keho reagoi vapauttamalla parantumista ja palautumista tukevia entsyymejä ja hormooneja sekä lisäämällä verenkiertoa. Hoito nopeuttaa palautumista ja lisää yleistä hyvinvointia.

Lue lisää: ctn.fi

Miksi cryoterapia?

• Nopeuttaa toipumista vammoista ja rasituksesta
• Luonnollinen vaihtoehto kipulääkkeille ja kortisonipiikeille