Liikuntaryhmät

Ryhmäliikunta

FYSIO 2000 ryhmäliikunnan tarjonta on pienryhmissä toimivaa monipuolista, henkilökohtaisempaa ja kaikille sopivaa.

BungeeWorkOut

Miltä tuntuisi roikkua katosta valjaissa, joustavien kuminauhojen varassa ja jumpata, tanssia ja liikkua hyvän musiikin tahdissa?

BungeeWorkOut on painotonta harjoittelua, joka yhdistää tanssillinen liikkumisen ja aerobicin. Joustavien kuminauhojen varassa valjaisiin kiinnitettynä tämä liikuntamuoto mahdollistaa sulavan liikkumisen ja tehokkaan hauskanpidon.


Tunnit Seinäjoen Keskustassa, maks. 8 osallistujaa / ryhmä.
Ohjaajina: Katja Saari, Sirpa Harju ja Linnea Ylitalo

FYSIO FitDANCE -tanssitunnit

Pidetään hauskaa ja hikoillaan siinä sivussa! Tanssitaan helpoilla askelsarjoilla ja kiusataan ongelma-alueita, kuten reisiä, vyötäröä ja peppua.

Aikaisempi tanssikokemus ei ole välttämätöntä. Kaikki ovat tervetulleita
(Jumppamattoa ei tarvita)


HUOM! maks. 20 osallistujaa / ryhmä
Ohjaajana Nina Lahti-Röyskö

Avoin kuntosali -ryhmä kuntosalin jäsenille

Tarjoamme kuntosalijäsenillemme ILMAISEN ryhmämuotoisen ohjatun kuntosaliryhmän Seinäjoen ja Ilmajoen yksiköissä. Ohjatusti ryhmässä käydään läpi laiteharjoittelun perusteita, harjoittelua vapailla painoilla sekä toiminnallinen harjoittelu (oma kehonpaino, TRX, kahvakuula).

Pilates

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka pääperiaatteena on vahvistaa erityisesti keskivartaloa, ja sen kautta parantaa koko kehon ryhtiä, hyvinvointia ja toiminnallisuutta. Keskivartalon syvien lihasten aktivoiminen ja hengitys ovat iso osa harjoittelua. Pilates kehittää monipuolisesti kehon voima-, kestävyys-, liikkuvuus- ja kehonhallintaominaisuuksia. Erinomainen tunti myös selkävaivoista tai ryhtiongelmista kärsiville.

Pilatesharjoittelussa kiinnitetään paljon huomiota oikeaan suoritustekniikkaan ja liikeratoihin. Aikaisempaa kokemusta et kuitenkaan tarvitse pilatestunneillamme, vaan voit osallistua mihin tahansa ryhmään. Jos kuitenkin itse kaipaat syventävää ja rauhallisesti alkeista lähtevää ryhmää, voit aloittaa alkeistunnista.


Seinäjoen keskustassa ja Sorsanpesällä, maks. 10 osallistujaa / ryhmä
Ohjaajina: Sirpa Harju ja Jenni Seuranen

Bodybalance (lesmills)

Tunneilla saat kehostasi joustavamman ja voimakkaamman. Bodybalance auttaa sinua keskittymään ja rauhoittumaan. Ohjattujen liikesarjojen ja liikkeiden sekä eri asentojen kautta harjoitellaan niin keskittymistä ja hengitystekniikkaa musiikin tahdissa. Jokainen treeni sisältää helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia. Sopii vasta-alkajalle ja myös kokeneelle konkarille.


Seinäjoen keskustassa, maks 10 osallistujaa / ryhmä
Ohjaajana Katja Saari

FYSIO Hiit -treeni

Uusi ryhmäliikuntamuoto FYSIO 2000 palvelutarjonnassa, tarjoaa tehokasta ja intensiivistä treeniä kaiken tasoisille liikkujille! FYSIO Hiit -treeni on kestävyysharjoittelua, joka sisältää eripituisia lyhyitä ja kovatehoisia harjoitusosuuksia. Harjoittelussa maksimoidaan ajankäyttö, kehittäen samalla sydän- ja hengityselimistön kuntoa tehokkaasti.

Tule – koe ja ihastu!


Seinäjoen keskustassa, maks. 10 osallistujaa / ryhmä
Ohjaajana Katja Saari

 

Tehokiinteytys 

Tunnilla käydään tehokkaasti läpi kaikki lihasryhmät oman kehon painoa hyödyntäen. Tunti sisältää myös sykettä kohottavia osioita, mikä lisää harjoituksen tehokkuutta. Kompakti intervalli-tyyppinen kokonaisuus, missä voi haastaa itsensä oman kuntotason mukaan. Pienryhmässä toteutettava harjoittelu mahdollistaa myös yksilöllisen ohjauksen ja tarvittaessa liikkeiden varioinnin


Tunnit Seinäjoen keskustan yksikössä
Ohjaajana Katja Saari

Vatsa- pakara jumppa

Pakaroiden ja vatsalihasten  vahvistaminen  vaikuttaa suoraan ryhtiimme ja suojaa selkävaivoilta. Monilla meistä takataskujen alla lepäävä ahteri on runsaan istumisen seurauksena kuitenkin  tasainen kuin Pohjanmaa, mikä on yksi merkki siitä, että tärkeä tukilihaksisto on päässyt heikentymään ja kiristymään. Pinnalliset pakaralihakset löytyvät yleensä helpommin, mutta syvät pakaralihakset vaativat usein ohjattua harjoittelua, jotta niiden käytössä pääsee hyvään alkuun.

Vatsa-pakara -tunnilla tehdään tehokas lihaskuntotreeni keskittyen vatsan, pepun ja reisien alueelle. Tunti aloitetaan lyhyellä aerobisella lämmittelyllä ja lopussa venytellään. Lihaskuntoliikkeissä käytetään vastuksena pääasiassa omaa kehonpainoa, mutta myös välineitä kuten vastuskuminauhoja tai levypainoja.


Tunnit Seinäjoen keskustassa
Ohjaajana Katja Saari

 

Satunnaisesti järjestämme myös muita liikuntaryhmiä FYSIOLLA:

 

FysioCORE

Tunneilla keskitytään keskivartaloon, selkärangan hallintaan ja liikkuvuuteen. FysioCORE on erityisesti selän ja vatsan tukilihaksistoa harjoittava tunti. Ryhmän tavoitteena on selkäoireiden vähentäminen tai niiden ennaltaehkäiseminen. Tunneilla tehdään paljon keskivartaloa tukevia harjoituksia. Ryhmässä kiinnitetään erityisesti huomiota ergonomiaan ja oikeisiin suoritustekniikoihin. Tunti sisältää lihaskunto-, liikkuvuus ja tasapainoharjoitteita, ja varmasti saat myös hikeä pintaan.

Kuntonyrkkeily

Hauskaa ja tehokasta liikuntaa. Kuntonyrkkeily kasvattaa nopeasti lihaskuntoa ja peruskestävyyttä.

Täydellinen liikuntamuoto istumatyötä tekevälle toimistotyöntekijälle!

Omia harjoitteluhanskoja et tarvitse, vaan saat ne meiltä lainaan.

Kahvakuula

Kahvakuulalla saa nopeaa ja tehokasta lihaskuntotreeniä. Yhdelläkin kuulalla pystyy tekemään useampaa erilaista harjoitusta. Tunneilla käydään läpi perusliikkeitä, ja treeniä käydään läpi helpoilla mutta tehokkailla liikkeillä.

FysioÄIJÄT

Miesten oma liikuntaryhmä. Tunnit pitävät sisällään miehekästä liikettä, kehonpainoharjoitteita ja liikkuvuutta lisääviä harjoitteita sekä tekemisen meininkiä. Sopii kaiken tasoisille ja kokoisille kuntoilijoille.

Kehon huoltoa ja rullausta

Kärsitkö kireistä ja kipeistä lihaksista? Onko liikkuvuutesi huono?

Kehon huolto ja rullaustunneilla käytetään apuna FoamRollereria ja perinteisiä venytyksiä. FR -putkella avataan lihaskalvoja ja pehmitellään lihaksia. Lisäksi tunnilla keskitytään kehon liikkuvuuteen ja venyttelyyn.

Tule mukaan!

Loppusyksyn pienryhmäliikuntatunnit – ILMOITTAUDU NYT!!

Seinäjoki, Keskusta vko 43 – 48

Ma klo 17:00 Avoin kuntosaliryhmä kuntosalijäsenille ILMAINEN!
Ma klo 18:45 Body Balance (Les Mills)  60€ (kuntosalijäsenille 50€)
Ke klo 17:00 Tehokiinteytys 60€ (kuntosalijäsenille 50€)
Ke klo 18:00 Pilates  60€ (kuntosalijäsenille 50€)
To klo 18:00 BungeeWorkOut  60€ (kuntosalijäsenille 50€)

Vko 39 – 49 (ei vko 42) RYHMÄSSÄ VIELÄ TILAA!
Ma klo 18:00 Vatsa-pakara jumppa 70€ (kuntosali jäsenille 60€)

Seinäjoki, Sorsanpesä

Ti klo 09.00 Aamu-Pilates (vko 43-48)  60€ (kuntosalijäsenille 50€)
Ke klo 17.00
Avoin kuntosaliryhmä kuntosalijäsenille (vko 36- 48, ei syyslomaviikolla 42) ILMAINEN

FYSIO FitDance -tanssitunnit RYHMÄSSÄ VIELÄ TILAA!
Paikka: Seinäjoen urheilutalo, Jumppasali. Vko 40 – 50, (ei syyslomaviikolla 42)
Ke klo 19.00 Ryhmä I

Ilmoittaudu soittamalla 044 757 2000 tai sähköpostitse fysioterapia@fysio2000.fi

Muuta huomioitavaa:

Hinnat ja aikataulu:

Ryhmän minimikoko 6hlö, jolloin ryhmä toteutuu. Bungee maks 8hlö. Toteutamme ryhmäliikunnan pienryhmissä, jolloin ohjaus on henkilökohtaisempaa.

Ryhmät pyörivät syksyllä osa 6 viikon jaksossa, ennen ja jälkeen syyslomaviikon. Ilmoittautumiset ja maksut suoritetaan aina erikseen kuhunkin ryhmään (poislukien FYSIO FitDance).

Maksu paikan päällä ensimmäisellä kokoontumiskerralla (käteinen, pankkikortti, liikuntasetelit). Poislukien FYSIO FitDance josta osallistujille lähetetään ilmoittautumisen jälkeen lasku.

Kertamaksu yksittäiselle tunnille 12€ (kuntosalijäsenille 10€)

FYSIO Hiit -treeni