LPG -hoito

LPG on tieteellisesti tutkittu hoitomenetelmä, jolla ollaan saatu erittäin hyviä hoitotuloksia myös fysioterapiassa! LPG:tä voidaan käyttää kudoksen normaalin toiminnan ja toiminnallisen kapasiteetin palauttamiseen.

LPG on erinomainen hoitomuoto erilaisiin kehon kipu- ja jännitystiloihin ja aineenvaihdunnan ja nestekierron vilkastuttamiseen. Se edistää myös vammojen paranemisprosessia. LPG-hoito tuntuu miellyttävältä ja rentouttavalta, vaikka kyseessä on laitehoito, minkä vuoksi sen eri muodot sopivat melko akuutteihinkin kiputiloihin.
Yleisimpiä käyttökohteita LPG:llä ovat mm.

• Urheiluvammat.
  • Lihaskireydet
  • Turvotukset
  • Kirurgisten toimenpiteiden jälkeiset tilat
  • Kivunlievitys
  • Arpikudoksen hoitaminen
  • Aineenvaihdunnan parantaminen
  • Liikerajoitukset
  • Jänteen- ja jännetupin tulehdukset
  • Hermovauriot
  • Palautuminen urheilusuorituksesta
  • Selluliitin tasoittaminen
  • Kosmeettiset toimenpiteet

LPG:ssä kohdealuetta hoidetaan alipaineella ja mekaanisten rullien avulla. Alipaineella toimiva hoito kiihdyttää verenkiertoa ja lymfakiertoa moninkertaisesti, jolloin aineenvaihdunta vilkastuu. Tällöin vamma-alueen turvotus vähenee ja sidekudoksiset arvet häviävät. Tämän vuoksi kirurgisten operaation jälkihoidossa käytetään jo yleisesti LPG-hoitoa.

LPG:n hyödyt ovat kiistattomat, jonka vuoksi sitä käytetäänkin huippu-urheilussa mm. urheilijoiden lihasten palautumiseen kovasta rasituksesta, sekä kauneuden hoidossa ja kuntoutuksessa erittäin paljon, maailmanlaajuisesti joka päivä suoritetaan yli 100 000 hoitokertaa, yli 95 eri maassa!

LPG -hoitoja tarjolla Ilmajoella sekä Seinäjoen keskustan ja Sorsanpesän yksiköissä.

Monipuolinen laite fysioterapiaan, kauneudenhoitoon ja hyvinvointiin

Fysioterapia

• Kipu