Neurologinen kuntoutus

Neurologisella kuntoutuksella parannetaan kuntoutujan toimintakykyä

Neurologinen kuntoutus on tavoitteellista toimintaa ja harjoittelua, jolla pyritään palauttamaan kuntoutujan toimintakykyä neurologisen sairauden yhteydessä ja/tai vammautumisen jälkeen. Kuntoutuksella pyritään siihen, että kuntoutuja tulisi mahdollisimman hyvin toimeen omassa elinympäristöstään ja selvityisi omien tavotteidensa mukaisesti myös arkisissa askareissaan. Kuntoutuksen tavoitteena on myös motivoida kuntoutujaa omatoimiseen harjoitteluun jokaisen omanlaisessa elämäntilanteessa. Kuntoutuksen tavoitteet laaditaan aina yksilöllisesti ja kuntoutujan ja mahdollisesti hänen lähipiirin kanssa yhdessä.

Olemme Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen lasten ja nuorten fysioterapian ja toimintaterapian palveluntuottaja 1.6.2019 lähtien Ilmajoella ja Seinäjoella.

Aikuisille neurologisille asiakkaillemme tarjoamme fysioterapiaa vakuutusyhtiön, kuntayhtymän/terveyskeskuksen maksusitoumuksella, sekä Seinäjoen kaupungin palvelusetelillä (omavastuu 11,40€/kerta) Ilmajoella ja Seinäjoella.

HUOM! Emme toteuta Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen allasterapiaa.

Asiakkaitamme ovat mm.:

• aivoverenkiertohäiriön sairastaneet (aivohalvaus, aivoinfarkti)
  • aivo- ja selkäydinvammaiset
  • lihassairaudet (MS-tauti, ALS, Parkinsonin tauti, muut lihassairaudet)
  • harvinaiset neurologiset sairaudet
  • CP -vammaiset
  • epilepsia

FYSIO 2000 neurologinen fysioterapia voi olla esimerkiksi perinteistä lihasvoima- ja liikkuvuusharjoittelua matolla, mattoplintillä tai tuolilla. Se voi olla myös tasapaino- ja kävelyharjoittelua painokevennetyllä kävelymatolla (Ilmajoki) tai käden ja yläraajan toiminnan harjoittelua yhdessä toimintaterapeutin kanssa.

FYSIO 2000 tarjoaa moniammatillista kuntoutusta, jossa toimintaterapeutti ja fysioterapeutti yhdessä kuntoutujan kanssa toteuttavat neurologista kuntoutusta sovittujen tavoitteiden mukaisesti. Toimintaterapian ja fysioterapian yhdistelmästä on meillä hyvät kokemukset.

“Oikeanlainen ammatti-ihmisten tekemä kuntoutus on ollut avainasemassa mun toipuessa tästä vakavasta onnettomuudesta.”

Joni Putkonen