Neurologinen kuntoutus

Neurologinen kuntoutus parantaa
kuntoutujan toimintakykyä

Olemme Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen lasten ja nuorten fysioterapian ja toimintaterapian palveluntuottaja 1.6.2019 lähtien Ilmajoella ja Seinäjoella. Aikuisille neurologisille asiakkaillemme tarjoamme fysioterapiaa vakuutusyhtiön, kuntayhtymän/terveyskeskuksen maksusitoumuksella, sekä Seinäjoen kaupungin palvelusetelillä (omavastuu 11,40 €/kerta) Ilmajoella ja Seinäjoella.

Neurologinen kuntoutus on tavoitteellista toimintaa ja harjoittelua, jolla pyritään palauttamaan kuntoutujan toimintakykyä neurologisen sairauden yhteydessä ja/tai vammautumisen jälkeen. Kuntoutuksella pyritään siihen, että kuntoutuja tulisi mahdollisimman hyvin toimeen elinympäristöstään ja selviytyisi omien tavoitteidensa mukaisesti myös arkisissa askareissaan. Kuntoutuksen tavoitteena on motivoida kuntoutujaa omatoimiseen harjoitteluun. Tavoitteet laaditaan kuitenkin aina yksilöllisesti, kuntoutujan ja mahdollisesti hänen lähipiirinsä kanssa yhdessä.

Asiakkaitamme ovat mm.:

• Aivoverenkiertohäiriön sairastaneet (aivohalvaus, aivoinfarkti)
  • Aivo- ja selkäydinvammaiset
  • Lihassairaudet (MS-tauti, ALS, Parkinsonin tauti, muut lihassairaudet)
  • Harvinaiset neurologiset sairaudet
  • CP -vammaiset
  • Epilepsiaa sairastavat

FYSIO 2000 neurologinen fysioterapia voi olla esimerkiksi perinteistä lihasvoima- ja liikkuvuusharjoittelua matolla, mattoplintillä tai tuolilla. Se voi olla myös tasapaino- ja kävelyharjoittelua painokevennetyllä kävelymatolla (Ilmajoki) tai käden ja yläraajan toiminnan harjoittelua yhdessä toimintaterapeutin kanssa.

HUOM! Emme toteuta Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen allasterapiaa.

“Oikeanlainen ammatti-ihmisten tekemä kuntoutus on ollut avainasemassa mun toipuessa tästä vakavasta onnettomuudesta.”

Joni Putkonen