Neurologinen kuntoutus

Neurologinen kuntoutus parantaa
kuntoutujan toimintakykyä

Olemme Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntuottaja:
– Fysioterapia, toimintaterapia ja allasterapia Seinäjoella.
– Toimintaterapia sekä allasterapia Ilmajoella.
Tarjoamme asiakkaillemme fysioterapiaa myös vakuutusyhtiön, kuntayhtymän/terveyskeskuksen maksusitoumuksella, sekä Seinäjoen kaupungin palvelusetelillä (omavastuu: fysioterapia 15 €/kerta, kotikäynti ja allasterapia: 20 €/kerta)

Neurologinen kuntoutus on tavoitteellista toimintaa ja harjoittelua, jolla pyritään palauttamaan kuntoutujan toimintakykyä neurologisen sairauden yhteydessä ja/tai vammautumisen jälkeen. Kuntoutuksella pyritään siihen, että kuntoutuja tulisi mahdollisimman hyvin toimeen elinympäristöstään ja selviytyisi omien tavoitteidensa mukaisesti myös arkisissa askareissaan. Kuntoutuksen tavoitteena on motivoida kuntoutujaa omatoimiseen harjoitteluun. Tavoitteet laaditaan kuitenkin aina yksilöllisesti, kuntoutujan ja mahdollisesti hänen lähipiirinsä kanssa yhdessä.

Asiakkaitamme ovat mm.:

• Aivoverenkiertohäiriön sairastaneet (aivohalvaus, aivoinfarkti)
  • Aivo- ja selkäydinvammaiset
  • Lihassairaat (MS-tauti, ALS, Parkinsonin tauti, muut lihassairaudet)
  • Harvinaisia neurologisia sairastavat
  • CP -vammaiset
  • Epilepsiaa sairastavat
  • EDS -asiakkaat (Ehlers-Danlosin oireyhtymä)

FYSIO 2000 neurologinen fysioterapia voi olla esimerkiksi perinteistä lihasvoima- ja liikkuvuusharjoittelua matolla, mattoplintillä tai tuolilla. Se voi olla myös tasapaino- ja kävelyharjoittelua painokevennetyllä kävelymatolla (Ilmajoki) tai käden ja yläraajan toiminnan harjoittelua yhdessä toimintaterapeutin kanssa.

“Oikeanlainen ammatti-ihmisten tekemä kuntoutus on ollut avainasemassa mun toipuessa tästä vakavasta onnettomuudesta.”

Joni Putkonen