Ryhmäliikunta

NÄIN ILMOITTAUDUT:

Hankkiessasi Pulssin kulkukortin olet saanut tunnukset joiden avulla voit ilmoittautua tunneille suoraan ryhmäliikuntalukujärjestyksen kautta.
Ryhmäliikuntakalenteri tästä linkistä!
Voit ilmoittautua myös tekstiviestillä tai soittamalla Katille: 040 809 3706

Ryhmäliikuntakalenterista näet myös ilman tunnuksia tuntien ajankohdat!

Ryhmäliikuntatunnit järjestetään hallituksen koronavirusta koskevan ohjeistuksen mukaisesti.

Ryhmäliikunta

FYSIO 2000 ryhmäliikuntaa kaikille vartalotyypeille Pulssin toimipisteessä (Seinäjoki)

BUNGEE WORKOUT
Miltä tuntuisi roikkua katosta valjaissa, joustavien kuminauhojen varassa ja jumpata, tanssia ja liikkua hyvän musiikin tahdissa? BungeeWorkOut on painotonta harjoittelua, joka yhdistää tanssillinen liikkumisen ja aerobicin. Joustavien kuminauhojen varassa valjaisiin kiinnitettynä tämä liikuntamuoto mahdollistaa sulavan liikkumisen ja tehokkaan hauskanpidon.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

CROSS TRAINING
CrossTraining on monipuolista ja sopivan haastavaa liikuntaa, jolla pyritään kehittämään eri fyysisiä ominaisuuksia monipuolisesti. Tunneilla kehitetään mm. kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, nopeutta ja ketteryyttä. Jos haluat laittaa itsesi likoon mm. kyykkämmällä, painopalloa heittämällä tai leukoja vetämällä on tämä sinun tuntisi.
Ohjaaja: Laura Nurro

FitDANCE FUN
Hyvää oloa tanssimalla! Kuntotanssi on rentoa urheilua, lihakset tekevät huomaamatta töitä samalla kun sinä pidät hauskaa! Samalla parannat liikkuvuutta, tasapainoa ja muistia. FUN tunnilla pidetään sykealue maltillisesti rasvanpolttoalueella ja ryhmä sopii myös niille, jotka normaalisti välttelevät urheilua.  Helpot askelsarjat sopivat kaikille vartalotyypeille, jokainen tekee oman kuntotasonsa mukaan, eikä aikaisempaa tanssitaustaa tarvita.
Ohjaaja: Nina Lahti-Röyskö

FitDANCE HOT
Tiimalasivartaloa metsästämään! Kuntotanssi joka vaikuttaa erityisesti vyötäröön. Hikoillaan ja pidetään hauskaa latino- ja reggaeton musiikin tahdissa. Nostetaan sykettä helpoilla tanssittavilla askelsarjoilla sekä herätellään rasvanpolttoa oikeilta alueilta (vyötärö, pakarat, reidet) seisten tehtävillä lihaskuntoliikkeillä. Tunti sopii kaikille vartalotyypeille, jokainen tekee oman kuntotasonsa mukaan, eikä aikaisempaa tanssitaustaa tarvita.
Ohjaaja: Nina Lahti-Röyskö

FitDANCE INSANE
Nyt otetaan löysät pois! Kuntotanssissa hikoillaan tutun musiikin tahdissa helpoilla askelsarjoilla ja samalla kyytiä annetaan kaikille lihasryhmille. INSANE on erittäin tehokas tunti, keskisyke pysyttelee 150:ssä ja tunnin aikana käydään kolkuttelemassa myös niitä maksimisykkeitä. Tunti sopii kaikille vartalotyypeille, jokainen tekee oman kuntotasonsa mukaan, eikä aikaisempaa tanssitaustaa tarvita.
Ohjaaja: Nina Lahti-Röyskö

FitDANCE STRECH
Tanssimalla lisää liikkuvutta! STRECH -ryhmässä keskitytään liikkuvuuteen, tasapainoon ja venyttelyyn. Helpoissa askelsarjoissa on vaikutteita nykytanssista, baletista ja lyyrisestä tanssista. Kaikki tanssi itsessään on dynaamista venyttelyä, mutta tässä ryhmässä liikkuvuus viedään seuraavalle tasolle ja samalla päästään eroon kropan jumituksista. Sykealue pidetään matalalla.  Aikaisempaa tanssitaustaa ei tarvita.
Ohjaaja: Nina Lahti-Röyskö

HIIT
Hiit on korkeatehoista intervalliharjoittelua, joka koostuu lyhyiden, mutta teholtaan suurien työjaksojen ja palautusjaksojen vaihtelusta. Tällä tunnilla hapenottokyky kasvaa.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

ILMAJOOGA
Ilmajoogassa yhdistyvät perinteinen joogaharjoittelu ja ilma-akrobatia. Ilmajooga parantaa liikkuvuutta, tasapainoa, kehonhallintaa ja lihaskuntoa. Harjoittelu rentouttaa kehoa; erityisesti selän ja niska-hartia-alueen lihakset venyvät ja rentoutuvat. Samalla myös mieli rauhoittuu. Tunti soveltuu jokseenkin kaikille. Jos et voi tai halua olla pää alaspäin, voit valita vaihtoehtoisen asennon. TÄRKEÄÄ: Pukeudu tunnille hygieniasyistä puhtaisiin vaatteisiin, jotka peittävät kainalosi ja polvitaipeesi. Käytä myös sukkia. Jotta joogaliinat pysyvät ehjinä, vaatteissa ei saa olla vetoketjuja tai muuta terävää. Korut ja kellot on hyvä riisua tunnin ajaksi.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku / Laura Nurro

KAHVAKUULA
Kahvakuulaharjoittelu on monipuolista, haastavaa ja hauskaa treeniä kaikenkuntoisille liikkujille. Tunnilla opetellaan kahvakuulan turvallista käyttöä ja tehdään tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita. Tämä toiminnallinen treeni on monipuolista ja hauskaa. Treeni kehittää lihasvoiman lisäksi hengitys-ja verenkiertoelimistöä, tasapainoa sekä liikkuvuutta.
Ohjaaja: Rami Hietaniemi

KEHONHUOLTO
Kehonhuoltotunnilla venytellään, rullaillaan ja hierotaan. Tunnin tavoitteena on lisätä liikkuvuutta, avata jumeja sekä rentouttaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii kaikille.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku / Piia Taurula

KEHONPAINOTUNTI
Liike on lääkettä ja voima ilman liikkuvuutta on pelkkää jumia. Kehonpainotunti ei ole syketunti, vaan rauhallisesta, hallitusta ja tasapainoisesta liikkeestä ja liikkumisesta koostuva harjoitus.Voiman hankinta ja liikkuvuuden kehittäminen kulkevat tunnilla rinta rinnan. Huollamme kehoa ja vahvistamme heikkoja lenkkejä.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

KUNTONYRKKEILY
Hauskaa ja tehokasta liikuntaa. Kuntonyrkkeily kasvattaa nopeasti lihaskuntoa ja peruskestävyyttä. Täydellinen liikuntamuoto istumatyötä tekevälle toimistotyöntekijälle! Omia harjoitteluhanskoja et tarvitse, vaan saat ne meiltä lainaan.
Ohjaaja: Jenni Taijonlahti

LAVIS
Lavis- lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistelemällä lavatanssiaskeleita toisiinsa. Touhu on niin mukavaa, ettet edes huomaa kuntoilevasi – silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä tunnilla tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.
Ohjaaja: Sari Alanko

LEVYTANKOTREENI
Levytankotreeni on kokonaisvaltainen lihaskuntotreeni. Tunnilla tehdään levytangolla (pumppitangolla) monipuolisia ja tehokkaita liikkeitä, käyden isot lihasryhmät läpi. Vastuksen voi jokainen treenaaja määrittää itse . Tunti sopii niin aloittelijoille kuin pidempään treenanneille.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku / Laura Nurro

PILATES
Pilates on kehonhallintatekniikka, jonka avulla kehitetään lihastasapainoa ja ryhtiä. Se perustuu kehon keskustan hallintaan ja vahvistaa kehon syviä lihasryhmiä. Pilatesharoittelussa opetellaan aktivoimaan kehon syvät vatsa- ja selkälihakset ennen pinnallisten lihasten aktivointia. Kehosi lihastasapaino muuttuu asteittain, ryhtisi kohenee ja hengitystekniikkasi paranee.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku / Jenni Seuranen

PORRASTREENI JOUPISKALLA
Treeni lähtee portaiden alapäästä. Sen lisäksi, että portaita kiivetään ylös tehdään lihaskuntoliikkeitä kehonpainolla. Tunnilla kunto kasvaa kohisten.  Jos jaksat kiivetä portaat 2x kävellen ylös on tämä sinun tuntisi.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

PUMPPI
Tehokasta lihastyöskentelyä! Alkuverryttelyn jälkeen lihaskunto-osuus, pääsääntöisesti pumppitankoja ja käsipainoja käyttäen.
Ohjaaja: Heini Ahopelto / Jenna Kotanen

SALICIRCUIT
Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

TEHOMUOKKAUS
Lihaskuntotunti jolla treenataan monipuolisesti koko kehoa. Välineinä mm. käsipainot , steppilauta, kuminauhat. Tunti sopii jokaiselle joka haluaa vahvistaa lihaksiaan ja kiinteytyä. Kehon muokkausta mukavimmillaan!
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku / Piia Taurula

TEHOSPINNING
Spinning eli sisäpyöräily on turvallistaja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, silla vastuksen avulla voit määrittää tunnin oman kuntosi mukaan.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

TOIMINNALLINEN TREENI
Tätä treeniä kuvaa hyvin ominaisuudet: tehokkuus ja monipuolisuus. Toiminnallinen treeni haastaa monipuolisesti kehoa. Treeni on luovaa ja leikkisää mutta samalla todella tehokasta. Yhdellä ainoalla
liikkellä saadaan haastettua monia eri kehon ominaisuuksia. Liikkeiden rakentamisessa rajat luo ainoastaan ohjaajan mielikuvitus.
Ohjaaja: Laura Nurro

VATSA-PAKARA
Vatsa-pakara tunnilla keskitytään keskivartalon, pakaroiden sekä jalkojen vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen. Tunti koostuu helpoista lihaskuntoliikkeistä, joten kaikentasoiset liikkujat ovat
tervetulleita.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

VENYTTELY
Lihashuoltoa. Rentouttaa, palauttaa sekä kiihdyttää aineenvaihduntaa. Ihana tunti elvyttää väsyneitä lihaksia. Sopii jokaiselle.
Ohjaaja: Kati Ala-Huikku

Satunnaisesti järjestämme myös muita liikuntaryhmiä:

Esimerkkejä:

FysioCORE
Tunneilla keskitytään keskivartaloon, selkärangan hallintaan ja liikkuvuuteen. FysioCORE on erityisesti selän ja vatsan tukilihaksistoa harjoittava tunti. Ryhmän tavoitteena on selkäoireiden vähentäminen tai niiden ennaltaehkäiseminen. Tunneilla tehdään paljon keskivartaloa tukevia harjoituksia. Ryhmässä kiinnitetään erityisesti huomiota ergonomiaan ja oikeisiin suoritustekniikoihin. Tunti sisältää lihaskunto-, liikkuvuus ja tasapainoharjoitteita, ja varmasti saat myös hikeä pintaan.

FysioÄIJÄT
Miesten oma liikuntaryhmä. Tunnit pitävät sisällään miehekästä liikettä, kehonpainoharjoitteita ja liikkuvuutta lisääviä harjoitteita sekä tekemisen meininkiä. Sopii kaiken tasoisille ja kokoisille kuntoilijoille.

Tule mukaan!

Ryhmäliikuntatunnit 2020

Hinnat

Ryhmäliikuntakortti 29 €/kk
(toistaiseksi voimassaoleva sopimus, min. 2 kk)
Salikortti 58 €/kk
sisältää kuntosalin ja ryhmäliikunnan
(toistaiseksi voimassaoleva sopimus, min. 2 kk)
10. kerran ryhmäliikuntakortti 59 €

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: 040 809 3706 / Kati
Asiakaspalvelu avoinna MA-TO klo 17-19

Ryhmäliikunta järjestetään FYSIO 2000 Pulssin toimipisteellä.
Osoite: Välkkilänkatu 7, 60120 Seinäjoki

Katso ajankohtainen ryhmäliikuntakalenteri tästä linkistä!

FYSIO Hiit -treeni