Ryhmäliikunta

HUOM!

Ryhmäliikuntatunnit sisätiloissa ovat nyt toistaiseksi keskeytetty Seinäjoen Pohjan (ent. Pulssi) toimipisteellä hallituksen koronavirusta koskevan ohjeistuksen mukaisesti. Järjestämme ryhmäliikuntaa pienryhmissä mahdollisuuksien mukaan ulkotiloissa. Tarkista järjestettävät tunnit ryhmäliikuntakalenterista. Palaamme normaaliin aikatauluun heti, kun se on mahdollista.

Ryhmäliikunta

FYSIO 2000 ryhmäliikunnan tarjonta on monipuolista ja kaikille sopivaa

Kuntonyrkkeily

Hauskaa ja tehokasta liikuntaa. Kuntonyrkkeily kasvattaa nopeasti lihaskuntoa ja peruskestävyyttä.

Täydellinen liikuntamuoto istumatyötä tekevälle toimistotyöntekijälle!

Omia harjoitteluhanskoja et tarvitse, vaan saat ne meiltä lainaan.

Kahvakuula

Kahvakuulalla saa nopeaa ja tehokasta lihaskuntotreeniä. Yhdelläkin kuulalla pystyy tekemään useampaa erilaista harjoitusta. Tunneilla käydään läpi perusliikkeitä, ja treeniä käydään läpi helpoilla mutta tehokkailla liikkeillä.

Kehonhuolto

Tämä tunti tuo kehoosi liikkuvuutta, avaa kireyksiä ja saat  tasapainoisen rennon olon. Rauhallisen pehmeän alkulämmittelyn jälkeen teemme dynaamisia venytyksiä tai rullailemme, joista jatkamme pitkäkestoisiin rentouttaviin venytyksiin. Luvassa hyvää oloa niin keholle kuin mielellekkin.

Kehonpainotunti

Liike on lääkettä, ja voima ilman liikkuvuutta on pelkkää jumia. Kehonpainotunti ei ole syketunti, vaan rauhallisesta, hallitusta ja tasapainoisesta liikkeestä ja liikkumisesta koostuva harjoitus. Voiman hankinta ja liikkuvuuden kehittäminen kulkevat tunnilla rinta rinnan. Harjoittelemme erilaisia staattisia asentoja, joista osa tarjoaa myös haasteita. Teemme erilaisia liikesarjoja ja liikkuvuusyhdistelmiä. Huollamme kehoa ja vahvistamme heikkoja lenkkejä.

Kehonpainoharjoittelussa kehittyvät erityisesti keskivartalon voima ja hallinta, koko kehon liikkuvuus ja kehonhallinta sekä ymmärrys oman kehon käyttämisestä. Tunti sopii jokaiselle, sillä useimmat liikkeet ja asennot ovat muokattavissa omaa tasoa vastaaviksi.

Lavis-lavatanssijumppa

Lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistämällä lavatanssiaskeliin muuta jumppaa.Touhu on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi – silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä lavista tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja, joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.

Salicircuit

Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.

Tehomuokkaus

Tehomuokkaus on koko kropan lihaskuntotreeni, jossa töihin pääsevät niin reidet, pakarat, selkä ja vatsa kuin hartiat ja käsivarretkin. Välineinä käytetään levytankoa, kahvakuulaa ja käsipainoja. Tunti sopii kaikille.

FYSIO FitDANCE -tanssitunnit (täynnä)

Pidetään hauskaa ja hikoillaan siinä sivussa! Tanssitaan helpoilla askelsarjoilla ja kiusataan ongelma-alueita, kuten reisiä, vyötäröä ja peppua.

Aikaisempi tanssikokemus ei ole välttämätöntä. Kaikki ovat tervetulleita
(Jumppamattoa ei tarvita)

Pilates

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka pääperiaatteena on vahvistaa erityisesti keskivartaloa, ja sen kautta parantaa koko kehon ryhtiä, hyvinvointia ja toiminnallisuutta. Keskivartalon syvien lihasten aktivoiminen ja hengitys ovat iso osa harjoittelua. Pilates kehittää monipuolisesti kehon voima-, kestävyys-, liikkuvuus- ja kehonhallintaominaisuuksia. Erinomainen tunti myös selkävaivoista tai ryhtiongelmista kärsiville.

Pilatesharjoittelussa kiinnitetään paljon huomiota oikeaan suoritustekniikkaan ja liikeratoihin. Aikaisempaa kokemusta et kuitenkaan tarvitse pilatestunneillamme, vaan voit osallistua mihin tahansa ryhmään. Jos kuitenkin itse kaipaat syventävää ja rauhallisesti alkeista lähtevää ryhmää, voit aloittaa alkeistunnista.

Tehokiinteytys 

Tunnilla käydään tehokkaasti läpi kaikki lihasryhmät oman kehon painoa hyödyntäen. Tunti sisältää myös sykettä kohottavia osioita, mikä lisää harjoituksen tehokkuutta. Kompakti intervalli-tyyppinen kokonaisuus, missä voi haastaa itsensä oman kuntotason mukaan. Pienryhmässä toteutettava harjoittelu mahdollistaa myös yksilöllisen ohjauksen ja tarvittaessa liikkeiden varioinnin

Vatsa-pakarajumppa

Pakaroiden ja vatsalihasten  vahvistaminen  vaikuttaa suoraan ryhtiimme ja suojaa selkävaivoilta. Monilla meistä takataskujen alla lepäävä ahteri on runsaan istumisen seurauksena kuitenkin  tasainen kuin Pohjanmaa, mikä on yksi merkki siitä, että tärkeä tukilihaksisto on päässyt heikentymään ja kiristymään. Pinnalliset pakaralihakset löytyvät yleensä helpommin, mutta syvät pakaralihakset vaativat usein ohjattua harjoittelua, jotta niiden käytössä pääsee hyvään alkuun.

Vatsa-pakara -tunnilla tehdään tehokas lihaskuntotreeni keskittyen vatsan, pepun ja reisien alueelle. Tunti aloitetaan lyhyellä aerobisella lämmittelyllä ja lopussa venytellään. Lihaskuntoliikkeissä käytetään vastuksena pääasiassa omaa kehonpainoa, mutta myös välineitä kuten vastuskuminauhoja tai levypainoja.

Satunnaisesti järjestämme myös muita liikuntaryhmiä FYSIOLLA:

Esimerkkejä:

BungeeWorkOut

Miltä tuntuisi roikkua katosta valjaissa, joustavien kuminauhojen varassa ja jumpata, tanssia ja liikkua hyvän musiikin tahdissa?

BungeeWorkOut on painotonta harjoittelua, joka yhdistää tanssillinen liikkumisen ja aerobicin. Joustavien kuminauhojen varassa valjaisiin kiinnitettynä tämä liikuntamuoto mahdollistaa sulavan liikkumisen ja tehokkaan hauskanpidon.

FysioCORE

Tunneilla keskitytään keskivartaloon, selkärangan hallintaan ja liikkuvuuteen. FysioCORE on erityisesti selän ja vatsan tukilihaksistoa harjoittava tunti. Ryhmän tavoitteena on selkäoireiden vähentäminen tai niiden ennaltaehkäiseminen. Tunneilla tehdään paljon keskivartaloa tukevia harjoituksia. Ryhmässä kiinnitetään erityisesti huomiota ergonomiaan ja oikeisiin suoritustekniikoihin. Tunti sisältää lihaskunto-, liikkuvuus ja tasapainoharjoitteita, ja varmasti saat myös hikeä pintaan.

FysioÄIJÄT

Miesten oma liikuntaryhmä. Tunnit pitävät sisällään miehekästä liikettä, kehonpainoharjoitteita ja liikkuvuutta lisääviä harjoitteita sekä tekemisen meininkiä. Sopii kaiken tasoisille ja kokoisille kuntoilijoille.

Tule mukaan!

Ryhmäliikuntatunnit 2020

Hinnat

10 kerran kortti: 59,00 €
Kuntosalikortti + ryhmäliikunta: 59,00 €/kk
Ryhmäliikunta: 39,50 €/kk
Tunneille ei tarvitse ilmoittautua

Ryhmäliikunta järjestetään FYSIO 2000 Pohjassa (ent. Liikuntakeskus Pulssi)

Osoite: Välkkilänkatu 7, 60120 Seinäjoki

Katso ajankohtainen ryhmäliikuntakalenteri tästä linkistä!

Tule mukaan FYSIO 2000 pienryhmiin, liikkumaan ulos ja voimaan hyvin!

Hinta 5€/hlö/kerta.  Maksuksi käy myös 10-kortit, sekä kuukausikortit jotka ostettu ryhmäliikuntaan!
Ilmoittaudu: 040 809 3706/Kati

Tulossa myös…

To 19.3. klo 18.00 Toiminnallinen harjoittelu, Sahalammen uimaranta, Seinäjoki
la 21.3. klo 10.00 Kahvakuulailua, Palonkylänkoulun piha, Ilmajoki
su 22.3. klo 14.00 Porrastreenit, Seinäjoen Joupiskalla
ke 25.3. klo 18 Kahvakuula treeni, ent. Liikuntakeskus Pulssin pihalla, Seinäjoki
to 26.3. klo 18.00 Toiminnallinen treeni, Sahalammen uimaranta, Seinäjoki
la 28.3. klo 10.00 Kahvakuula treeni, Palonkylänkoulun piha, Ilmajoki
su 29.3. klo 14.00 Porrastreeni, Seinäjoen Joupiskalla

FYSIO Hiit -treeni