Shockwave – paineaaltohoidosta apua jalkapohjakipuihin

Hymyileva Liisa Ojanperä on onnellinen, kun kipu jalanpohjista on poissa

Vuonna 2014 alkoi Liisa Ojanperällä jalkapohjakipu, joka paheni nopeasti; aamuisin ja pitkään paikalla olon jälkeen erityisen paljon kipua kantapäiden alla liikkeelle lähdössä.

– En voinut astua ollenkaan jalan päälle vaan liikkeelle piti lähteä jalkaa lattiaan totutellen ja hyvin varovasti; kertoo Ojanperä. Kipu diagnostisoitiin plantaarifasciitiksi. Vaiva ehti olla 8 kk, jona aikana Ojanperä sai muuta fysioterapiaa ja lääkehoitoa, mutta niistä ei ollut apua, vaiva tuntui pahenevan. Ojanperä oli töissä koko ajan. Lehdestä hän huomasi kirjoituksen Shokcwawe-hoidosta kyseiseen vaivaan ja vuoden 2015 tammikuussa hän sai ensimmäiset sw-hoidot molempiin jalkateriin. Hoito oli kivuliasta, olihan vaiva kroonistunut.

Fysioterapeutti Laura Järvi antamassa Shockwave hoitoa jalanpohjaan

Ensimmäiset 4 kertaa eivät auttaneet, mutta vähän myöhemmin, kun Timo Tuuri FYSIO 2000 sai uusia hoitopäitä laitteeseen ja Sw-hoitoa kokeiltiin vielä. Viides hoitokerta oli hyvin kivulias, mutta tämän hoitokerran jälkeen maaliskuun lopulla 2015 kipu oli seuraavana aamuna kadonnut.

– Muistan sen ihanan tunteen aamulla, kun kantapäähän ei ottanut enää kipeää. En ollut uskoa tilannetta todeksi. Työkaverikin ihmetteli töissä, kun kävelin yhtäkkiä paremmin kuin siihen saakka olin kävellyt. Niin ihmeelliselle kuin se kuulostaakin, mutta siihen se vaiva jäi, eikä ole sen koommin kuulunut/vaivannut kohta neljään vuoteen; Ojanperä kertoilee hymyssä suin.

Lue lisää Shockwavesta sivuiltamme >>>